V Raiffeisenbank usnadňuje vymáhání pohledávek systém LoanOffice

1000 +
zpracovaných požadavků
500 +
strategií a opatření zpracovaných měsíčně
10 let
používání LoanOffice

Společnost Raiffeisenbank působí na českém trhu od roku 1993. Podle celkových aktiv je pátou největší tuzemskou bankou pevně etablovanou na domácím trhu. Raiffeisenbank nabízí služby a produkty jak fyzickým osobám, tak podnikatelům a firmám. Raiffeisenbank si v rámci automatizace celého procesu řízení a vymáhání pohledávek zvolila jako partnera společnost StringData. Produkt LoanOffice představuje komplexní systém pro zákonnou součinnost a zajišťuje dohled, správu a kontrolu pohledávek.

Jaký problém jsme řešili?

Zákonná součinnost probíhá na elektronické bázi. V rámci této součinnosti musejí informace o dlužnících banky poskytovat třetím osobám, například exekutorským úřadům.

Společnost Raiffeisenbank se na nás obrátila s požadavkem zmapovat základní potřeby a priority. Následně jsme zpracovali postup a koncept pro nasazení systémové podpory celé agendy vymáhání.

Jaké řešení jsme zvolili?

Po zmapování celého procesu interní team StringData navrhl řešení v podobě produktu LoanOffice – komplexního systému pro vymáhání pohledávek. 

Následně team StringData ve spolupráci s oddělením Workout a dále oddělením Legal a dalšími podpůrnými týmy Raiffeisenbank zpracovali postup a koncept pro nasazení produktu. Výstupem byla definice scope systémové podpory a identifikace priorit. Následovalo zasazení systému LoanOffice do architektury banky a dále návrh dalšího postupu. Mimo jiné byla zhodnocena i náročnost provozu, zajištění potřebných SLA a technické aspekty projektu.

V rámci analytické fáze došlo ke zpracování procesní analýzy, analýzy dat pro integraci a migraci a dále zmapování business potřeb a principů. V dalších fázích proběhl návrh úprav jednotlivých oblastí systémové podpory a nastavení funkčností dodávaných as-is.

Jak projekt dopadl?

Díky centrálnímu vymáhacímu systému Loan Office od společnosti StringData získala Raiffeisenbank komplexní přehled o vymáhaných klientech a souvisejících osob. Dalším benefitem je kontrola nad procesy a schvalováním.

Dodávka zahrnovala fázi Feasibility study, analýzu procesů a potřeb dotčených rolí. Dále návrh přizpůsobení systémové podpory a nasazení produktu LoanOffice včetně následného servisu.

Interním zákazníkem je především oddělení Workout a dále oddělení Legal a další podpůrné týmy Raiffeisenbank.

Implementace produktu probíhala 2010 – 2011, od roku 2011 do současnosti probíhá kontinuální rozvoj produktu.

Související produkty

Hledáte IT partnera
pro svůj projekt?

Spojte se s námi! Co nejdříve se Vám ozveme.

Chcete zjistit více?

Kontaktujte nás, co nejdříve se Vám ozveme.

Napište nám
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram