Registrujte se na WEBINÁŘ „Aplikace Daňovka - Digitalizace daňových prohlášení zaměstnanců“
ZAREGISTROVAT

Roboti zpracují v Modré pyramidě 11 000 návrhů na vklad ročně

11000
návrhů na vklad ročně
0%
chybovost
0,7 FTE
roční úspora a zrychlení procesu o 7,5 min.

Ryze česká společnost Modrá pyramida stavební spořitelna, a.s. působí na našem trhu od roku 1993. V České republice v současné době provozuje síť více než 200 poradenských center. Zaměstnává na 300 zaměstnanců a více než 700 poradců. Za dobu svého působení MPSS půjčila už přes 180 miliard korun více než 400 000 klientům. S větším objemem úvěrů jde ruku v ruce zvýšená administrativní zátěž na zaměstnance. Jedním z možných řešení je implementace softwarových robotů. Robotizace pomáhá procesy spojené s vyřízení úvěru automatizovat.

Jaký problém jsme řešili?

Ruční zadávání návrhu na vklad do katastru nemovitostí je časově náročné a rovněž způsobuje chybovost, která manuální zpracování provází a představuje nemalou finanční zátěž. Proto se na nás společnost Modrá pyramida stavební spořitelna obrátila s požadavkem na robotizaci celého procesu.

Společnost Modrá pyramida stavební spořitelna je bankovní společnost, která se specializuje na finanční produkty určené k financování bydlení. Mezi ty nejčastěji zvolené produkty patří: stavební spoření, úvěry ze stavebního spoření, překlenovací úvěry, nebo hypoteční úvěry. Po uzavření smlouvy musí zaměstnanci manuálně vložit veškeré údaje z úvěrových smluv do katastru nemovitostí.

Pracovníci dříve ručně zadávali všechny údaje a prováděli manuálně návrh na vklad pro každý jednotlivý případ. Celý proces byl časově náročný a zároveň docházelo k přirozeným chybám lidského faktoru, což vyvolávalo zmařené finanční prostředky za chybně provedené návrhy na vklad, která šly na vrub nákladů MPSS.

Jaké řešení jsme zvolili?

Softwarový robot je navržen tak, aby automatizoval všechny rutinní činnosti – sám se pomocí přihlašovacích údajů přihlásí do katastru nemovitostí, provede vklad a vygeneruje dokument s Návrhem na vklad, který následně nahraje do core systemu.

Po seznámení se s celým procesem byla Automation Teamem společnosti StringData navržena robotizace procesu podání návrhu na vklad do katastru nemovitostí, která zahrnuje přihlášení se do portálu katastru nemovitostí, vytvoření nového vkladu, vyplnění všech potřebných údajů a následně uložení vyplněného návrhu.

Roboty UltimateRPA jsme nasadili na klíčové fáze procesu. Robot si sám najde potřebné LV, vyčte data a zadá je do katastru nemovitostí. Vygenerovaný dokument s Návrhem na vklad zpětně naimportuje do core systému.

Softwarový robot je navržen tak, aby se sám pomocí přihlašovacích údajů přihlásil do katastru nemovitostí. Po úspěšném přihlášení robot klikne na tlačítko Nový návrh a vybere Vytvořit návrh na vklad. Do návrhu následně vloží veškeré údaje, které získá ze smlouvy o zřízení zástavního práva k nemovitosti a smlouvy o úvěru. V návrhu na vklad musí být zadány údaje o nemovitosti, o účastnících smlouvy, o vlastnickém a jiném právu, také doplňující údaje a na závěr souhrn.

Podívejte se ukázku práce sotwarového robota v krátkém videu.

Jak projekt dopadl?

Díky robotizaci došlo k výraznému zrychlení celého procesu. Softwaroví roboti od StringData pracují nepřetržitě 24/7 a nedělají chyby, díky tomu společnost Modrá pyramida stavební spořitelna uspoří ročně více než 500.000,- Kč.

Robotizace přinesla společnosti Modrá pyramida stavební spořitelna významnou časovou úsporu, snížení chybovosti a převzala rutinní časově náročnou administrativní činnost.

Díky robotizaci je nyní celý proces podání návrhu na vklad do katastru nemovitostí automatizovaný. Robot si sám najde údaje ze smlouvy o zřízení zástavního práva k nemovitosti a smlouvy o úvěru, vyčte potřebná data a informace a vše vloží do katastru nemovitostí.

Kdo se na projektu podílel?

Na projektu pracoval Automation Team StringData, který úzce spolupracoval se zástupci IT oddělení , business analytiky a odbornými gestory procesu společnosti Modrá pyramida stavební spořitelna.

Délka projektu

První fáze projektu zahrnovala sběr dat, který trval přibližně 1 měsíc. Následné řešení zahrnující všechny procesy okolo přípravy, testování a realizace zabralo po finální nasazení do produkce zabralo 4 měsíce.

Související produkty

Hledáte IT partnera
pro svůj projekt?

Spojte se s námi! Co nejdříve se Vám ozveme.
Kontaktní formulář

Chcete zjistit více?

Kontaktujte nás, co nejdříve se Vám ozveme.

Napište nám
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram