Registrujte se na WEBINÁŘ „Aplikace Daňovka - Digitalizace daňových prohlášení zaměstnanců“
ZAREGISTROVAT

Daňovka ve společnosti Letiště Praha

2 měsíce
délka projektu
cca 2000
zaměstnanců aktuálně využívá Daňovku

Díky Daňovce od StringData ve společnosti Letiště Praha vyplňují formulář měsíčních slev a RZD elektronicky.

Růžový formulář daňového prohlášení zaměstnance se zpracovává jednou ročně a pro mzdové oddělení to představuje velice náročné období. Digitalizace a automatizace agendy ročního zúčtování daně a měsíčních slev přináší mnoho benefitů zaměstnancům i mzdovým účetním.

Ve společnosti Letiště Praha bylo již před COVID obdobím velkým problémem to, že zaměstnanci trávili každý rok poměrně dlouhý čas ve frontách před dveřmi mzdové účetní při každoročním vyplňování ročního zúčtování daní.

Po zavedení automatizace se podařilo tyto fronty výrazně zkrátit a u některých typů zaměstnaneckých poměrů zcela eliminovat. Daňovku využívá ve společnosti Letiště Praha bezmála 2000 zaměstnanců a plánujeme rozšíření na dalších cca 1500 zaměstnanců.

Implementace Daňovky v roce 2019 se opravdu vyplatila

Agenda zpracování ročního zúčtování daně se každoročně týká období prvního kvartálu, přičemž celá agenda probíhá paralelně vedle běžné práce. Bohužel často nezbývá čas ani prostor pro tuto agendu a s rostoucím objemem narůstají i problémy s evidencí. V roce 2020 se k tomu ještě přidala potřeba vyplňovat daňová prohlášení bezkontaktně, protože se část zaměstnanců přesunula na home office.

Letiště Praha Daňovku ocenilo především v období COVIDu z pohledu rizika přenosu infekce a možnosti veškeré úkony kolem měsíčních slev a ročního zúčtování daní provést z HO.

Elektronické podepisování daní tedy opravdu ušetřilo čas zaměstnancům i pracovníkům mzdové účtárny. Digitalizace a automatizace eliminovala dříve nezbytné schůzky se zaměstnanci a odpadlo časově náročné vysvětlování a dlouhé fronty. Veškerá agenda se díky Daňovce řeší elektronicky.

Nasazení Daňovky bylo rychlé a relativně jednoduché

Daňovka od StringData vyhrála výběrové řízení ve společnosti Letiště Praha a následná digitalizace agendy měsíčních slev a ročního zúčtování daně proběhla velice rychle. V zásadě pouze tři lidé zvládli celou instalaci a podporu spuštění. Dva lidé z ICT oddělení Letiště Praha a jeden zajišťující podporu instalace za společnost StringData, druhý kolega pak řešil přenosy z/do SAP. Hlavní mzdová účetní následně řešila osvětu a školení v rámci svého týmu, a pak dále zapojení zaměstnanců v první vlně.

Přechod na Daňovku proběhl ve společnosti Letiště Praha jednoduše a bez problémů.

Letiště Praha nyní využívá všechny moduly Daňovky včetně modulu Poplatník a Roční zúčtování, stejně jako každoroční upgrady. Objem prohlášení byl v roce 2019 cca 1200, aktuálně je to bezmála 2000 a plánuje se další rozšíření o dalších cca 1500 zaměstnanců. Letiště Praha plánuje i spuštění připravované mobilní verze Daňovky.

Jak projekt dopadl

Vedle digitalizace všech dokumentů a časové úspory přinesla Daňovka výraznou výhodu v podobě možnosti vzdáleného zpracování RZD na home office a kiosků pro provozní zaměstnance.  Dříve celé mzdové oddělení v rámci ledna a února pracovalo při osobních jednání, přijímali doklady a poskytovali konzultace. Dnes se touto agendou zabývá tým kratší dobu a odpadly dlouhé fronty a ruční vyplňování.

Neocenitelný přínos spočívá také v digitalizaci celého procesu, jeho zkvalitnění a zefektivnění. Výrazně se zlepšila průkaznost a zjednodušily se procesy pro zaměstnance, kteří jsou na home office. Daňovka je přístupná nonstop odkudkoliv.

Jako další oblasti digitalizace zvažuje Letiště Praha zapojení IDBoxu. Využití BankID by umožnilo přihlašování do Daňovky i těm zaměstnancům, kteří nemají interní přístupy.

Cílem společnosti Letiště Praha bylo digitalizovat agendu měsíčních slev a ročního zúčtování. Pro tento projekt jsme si vybrali StringData a aplikaci Daňovka. Každoročně elektronicky vyplní RZD v Daňovce cca 2000 zaměstnanců a plánujeme rozšíření na dalších cca 1500.

Aktuálně si už nedovedeme představit, že bychom růžové formuláře vyplňovali ručně jako dřív.  Daňovka nám výrazně pomohla díky digitalizaci a automatizaci celého procesu. Vyplnění celého formuláře on-line je rychlé, jednoduché a zajišťuje pořádek ve všech dokumentech.

Daňovka umožňuje zpracování RZD vzdáleně například v rámci home office nebo mimo pracovní dobu. Dříve celé mzdové oddělení v rámci ledna a února pracovalo při osobních jednání, přijímali doklady a poskytovali konzultace. Dnes se touto agendou zabývá tým kratší dobu a odpadly dlouhé fronty a ruční vyplňování."

Miloš Juna
Vedoucí týmu podpory SAP ve společnosti Letiště Praha a. s.

Související produkty

Hledáte IT partnera
pro svůj projekt?

Spojte se s námi! Co nejdříve se Vám ozveme.
Kontaktní formulář

Chcete zjistit více?

Kontaktujte nás, co nejdříve se Vám ozveme.

Napište nám
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram