Registrujte se na WEBINÁŘ „Aplikace Daňovka - Digitalizace daňových prohlášení zaměstnanců“
ZAREGISTROVAT

Robotizace zpracování žádostí o odklad splátek

Akutní situace si žádá akutní řešení. V reakci na obrovský zájem o první vlnu podpory podnikatelů došlo k rozhodnutí zapojit do zpracování druhé vlny záručního programu COVID II primárně robotickou sílu. Robotizace pomáhá pracovníkům ČMZRB zrychlit odbavení nově došlých žádostí.

ČMZRB spojila síly s roboty!

Jaký problém jsme řešili?

Pracovníci Českomoravské záruční a rozvojové banky byli při zpracování žádostí o odklad splátek úvěrových produktů značně přetíženi počtem příchozích žádostí. Nadměrná zátěž vedla k dramatickému zvýšení požadavků na kapacity pro zpracování žádostí a ke zvýšenému riziku chybovosti ve zpracování.

Jaké řešení jsme zvolili?

Robotická procesní automatizace (RPA) neboli robotizace je vhodné a efektivní řešení pro automatizaci a digitalizaci.

Robot zpracovává přijaté žádosti dle přesně definovaných pravidel a postupů, stejně jako zaměstnanci.

  • Posoudí automaticky příchozí žádosti, jejich související náležitosti a přílohy, včetně obsahu
  • V případě neúplné žádosti zašle klientovi notifikaci s žádostí o konkrétní doplnění
  • Při splnění podmínek žádosti propustí dokumentaci k dalšímu zpracování a zasílá klientovi jednací číslo
  • Vyhodnotí kritéria posouzení žádosti dle definovaných požadavků (vyhledá číslo účtu, portfolio produktů klienta, platební historii)
  • V případě vyhovění žádosti o odklad registruje do interních systémů schválení odkladu splátky a zasílá klientovi potvrzení o schválení žádosti

Jak projekt dopadl?

Díky robotizaci bylo možné zpracovat celkem 6 000 žádostí během jednoho dne. Zpracovat takovou dávku žádostí (za stejný čas) by vyžadovalo nasazení 75 pracovníků. 6 robotických stanic.

Kdo se na projektu podílel?

Na projektu pro ČMZRB pracoval interní tým StringData složený z řešitelů s expertními znalostmi z obchodu, procesního modelování a informačních systémů.

Ve StringData máme specializované oddělení Automation team složené z developerů s 13 lety praxe, kteří za sebou mají už stovky projektů.

Kolik času projekt zabral?

Celý projekt nám zabral pouze 6 dní!

V pátek 27. 3. 2020 přišel požadavek od klienta s vysokou prioritou.

Agilní přístup nám umožnil zahájit vývojové práce i s absencí detailního zadání od klienta. Díky vysokému nasazení na obou stranách jsme dokázali projekt realizovat během několika dní.

Již ve čtvrtek 2. 4. 2020 jsme spustili roboty live.

Související produkty

Hledáte IT partnera
pro svůj projekt?

Spojte se s námi! Co nejdříve se Vám ozveme.
Kontaktní formulář

Chcete zjistit více?

Kontaktujte nás, co nejdříve se Vám ozveme.

Napište nám
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram