Registrujte se na WEBINÁŘ „ID Box - využití BankID ve vašich obchodních procesech“
ZAREGISTROVAT

Nová posila marketingového oddělení Ondra Říha

Proč sis vybral StringData?

Přiznám se, že StringData pro mě nebylo úplně neznámé jméno. Znal jsem je ze svého působení v České spořitelně, pro kterou dodávaly spoustu zajímavých, inovativních a užitečných aplikací, například Daňovku. I když jsem se StringData za Spořku nikdy přímo nespolupracoval, to jméno ve mně vždycky vzbuzovalo důvěru. Když jsem pak viděl, že hledá marketéra, dlouho jsem se nerozmýšlel a na inzerát odpověděl.

Finálně mě přesvědčil i průběh výběrka. Všichni, se kterými jsem mluvil, byli profíci, ale zároveň moc milí lidé. Příjemní a zároveň velmi profesionální a konstruktivní - naše názory souzněly. Zkrátka jsem měl pocit, že je to “my crew”, že vědí o čem mluví a co dělají… No a byla ruka v rukávě.

Jaké jsou hlavní oblasti, kterým se teď ve StringData věnuješ a chceš je posunout v budoucnu dál?

Jsme firma, která pomáhá s digitalizací BackOffice procesů. Což je na první pohled velmi málo viditelná oblast fungování firem. O to intenzivněji by se o ní mělo mluvit, aby všichni manažeři znali rozsah možností automatizace a s tím spojených efektů a úspor. Navíc sami bychom měli kráčet v čele a digitalizovat svoje fungování.

V první řadě právě v online komunikaci a prodeji. Na začátek jsem se tedy pustil do webové prezentace SD. Kvalitní web se všemi daty a kampaněmi je podle mě úplný základ. A to i v B2B segmentu. Poslední průzkumy říkají, že již téměř 60% decision makerů ve firmách sbírá informace a podklady pro svá rozhodnutí o nákupech a dodavatelích na internetu. Do on-linu se přesunuje čím dál větší část rozhodovacího i nákupního procesu.

Web tedy musí odpovídat na všechny otázky, na které by se potencionální zákazník ptal při osobním jednání.

Současně chceme pracovat na odborném obsahu, edukovat a nabízet užitečná řešení témat aktuálních pro business. Ty pak komunikovat nejen na webu a sociálních médiích, ale také se účastnit konferencí, pořádat webináře a školení. Chceme být strategickým partnerem pro naše zákazníky. Je toho spousta, na co se ve StringData těším a co věřím, že nás všechny posune zase o několik levelů dál.

Co konkrétně nový web přinese?

Jak jsem zmínil, věnuju se hlavně tomu, abychom byli schopni co největší část komunikace s potenciálními klienty přesunout do virtuálu. Poskytnout dostatek informací, nabídnout ukázky aplikací, vysvětlit výhody a provést uživatele maximální částí rozhodovacího procesu digitálně. Máme aplikace užitečné a rentabilní i pro menší firmy a na ty bychom se chtěli zaměřit. Nabídnout je on-line co největšímu počtu relevantních firem MSE segmentu a motivovat je, aby si pro své projekty vybrali právě StringData.

Co dělá dobrého marketéra ještě lepším marketérem?

Je toho spousta, co pro tuhle profesi potřebujete, abyste byl opravdu dobrým marketérem a skutečně si na sebe vydělal. Kromě toho, že jste napůl ajťák, musíte mít vhled do businessu i aktuálních trendů v technologiích, sociálních sítí, trhu… Být trochu obchodník, trochu psycholog a taky bavič a exhibicionista. Neustále se vzdělávat, být projekťákem zaměřeným na rychlost a kvalitu dodávek, hlídání rozpočtů, čísel návštěvností a výsledků kampaní, být analytik ale zároveń být kreativní a přinášet nové nápady.

Dobrým marketérem by tedy podle mě byl třeba Ferda Mravenec. 🙂 Kterého mimochodem napsal Ondřej Sekora. Pro potřebnou kreativitu jsou ale skvělé zážitky a zkušenosti ze světa, cest a dobrodružství. To mi zase evokuje Honzíkovu cestu, jejímž autorem je Bohumil Říha. Náhoda? Neexistuje! Nestačí ale jen jméno, je potřeba vše, co tyto dva dětské příběhy naplňuje a ještě mnohem víc.

Co děláš, když nepracuješ?

Čím déle se v práci točím kolem IT, automatizací, digitalizací, on-linu, virtuálu… a dnes dokonce i softwarových robotů, tím spíš mám tendenci odpočívat nějak jinak. Nějak obráceně.

Rád cestuju na vlastní pěst, poznávám nové lidi, kultury a zvyklosti. Inspiruje mě to, učí a motivuje.

Nevyhledávám turistické cíle a atrakce, miluju autenticitu. S nadsázkou říkám “špinavý uličky”. Jednoduše ten opravdový život, jeho běh a pravidla v jiných koutech světa. Všechno to pak pozoruju, učím se novým způsobům a dokumentuju na kinofilm. Nejen, že mě baví experimenty s celuloidem, hloubka a duše výsledných fotografií, ale líbí se mi i to, že mi analog umožňuje zaznamenat okamžik a zároveň být stále přítomen. S rozmyslem udělat “cvak”, netušit výsledek a dál prožívat daný moment a místo. Ne hned kontrolovat 20 na telefon pořízených fotek a ty nejlepší sdílet na Instagramu.

No a když jsem doma, mám svůj analogový gramofon a digitální děti, které jedou v on-linu jako šílené. Sice je v tom samozřejmě usměrňuji, ale taky je pozoruju a zajímám se, co k čemu používají a učím se od nich způsoby využití technologií generací, která se do nich narodila. Jsou přece naše budoucnost. Tak jí pojďme naproti.

Kristýna Juřenová

Marketing Business Partner

Související články

Chcete zjistit více?

Kontaktujte nás, co nejdříve se Vám ozveme.

Napište nám
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram