Daňovka očima Petry Dvořákové
z České Spořitelny

Jaký byl hlavní důvod přechodu na elektronické řešení daňových prohlášení?


Důvodů k zavedení Daňovky jsme měli několik. Nejzásadnější z nich byl vysoký počet zpracovávaných daňových prohlášení. Významnou roli hrálo také velké množství pracovišť. Spořitelna má totiž pobočky po celé republice. A v neposlední řadě bylo třeba přihlédnout k celkovému technologickému pokroku společnosti. Digitalizace nastupuje všude,
tedy i v tomto směru se zdála jako logické a nejvhodnější řešení.


Elektronická Daňovka byla velkým přínosem v oblasti logistiky. Dříve se vše posílalo interní poštou v papírové podobě. Komunikace mezi mzdovou účtárnou a zaměstnanci byla složitá. Celý proces byl velice časově náročný a pomalý. S příchodem e-daňovky se vše změnilo. 



Probíhala implementace produktu ve vaší společnosti dle plánu?


Proces probíhal v naplánovaných krocích. Nejdříve návrhy, komenty, doporučení a nakonec revize. Krok za krokem iterace. K ověřením celého návrhu řešení se nám v každém ohledu osvědčil tým sestavený asi ze 30 zaměstnanců. Ti byli zároveň budoucími uživateli aplikace. Jejich zpětná vazba nám moc pomohla. Na konceptu se podíleli především lidé z ČS,
ale také Marek Dušek ze StringData. Tým, který na celé změně spolupracoval, fungoval skvěle.



Jak jste zatím s Daňovkou spokojená?


Velice! Každý rok, když spustíme zúčtovaní daní, dostáváme od zaměstnanců hezké odezvy na aplikaci. Toto období využíváme i na sběr nových námětů.

 


Jaké přínosy pro vás Daňovka má z hlediska úspory času a financí?


Časová úspora je evidentní u mzdových účetní i zaměstnanců. Na to finanční úspora v podstatě navazuje. Dále ušetříme za logistiku, tisk a papír, přesčasy a v neposlední řadě také za archivaci.


Práce na vývoji aplikace se navíc vyplatila i externí dodavatelské firmě, která ji nyní nabízí v komerčním prodeji ostatním firmám.

 


Jaké jsou další přínosy?


Těch bych mohla jmenovat hned několik. Modernizace, digitalizace, spolehlivost, bezpečnost dat, dostupnost a intuitivnost aplikace. Jsme skutečně spokojení.
Aplikace má celoroční využití.



Pro kolik lidí každý rok připravujete daňové prohlášení?


Počet zpracovávaných daňových prohlášení se pohybuje kolem 11 000.
Proto se nám také digitalizace tolik vyplatila.

 


Zvládnou už zaměstnanci vyplnit formulář sami?


V porovnání s předchozím procesem zpracování je to nynější mnohem přehlednější a jednodušší. Zaměstnancům jsou k dispozici srozumitelné vysvětlivky, které tvoří jakéhosi průvodce celou aplikací. Dotazy a konzultace se hodně omezily už jen na složitější věci kolem daní. Obecně dbáme na textace a layout. Snažíme se, aby vše bylo přehledné, srozumitelné a práce s aplikací intuitivní.



Jsou nyní menší rizika v oblasti ochrany dat?


Rozhodně ano. Zaměstnanec přistupuje ke svým datům pomocí jednoznačného identifikátoru. Do aplikace se dostane pouze prověřený autorizovaný uživatel.
Samozřejmě jako v každé aplikaci, tak i v této je k dispozici monitoring.



Co byste vylepšila na Daňovce?


Vybrané nové náměty od zaměstnanců či mzdových účetních se do aplikace postupně snažíme začleňovat a tím ji vylepšovat. Mzdovky mají nově například k dispozici elektronický archiv daňových dokumentů. A tím to určitě nekončí.

This website uses cookies to provide services, personalize ads and analyze traffic. By using this website you agree to this.