Nový obchodní ředitel Jan Denemark 

Na Honzovi je hned vidět, že ho obchod a technologie baví. Chcete vědět, kdo je nový obchodní ředitel a co ho spojuje se StringData? Jaký dostal úkol a proč se těší na budoucnost?

Honzo, před několika týdny ses stal obchodním ředitelem. Prozradíš, proč sis vybral StringData?

Po vysoké škole jsem s dvěma kamarády založil start-up. Protože jsme dělali podobné věci, tak jsem po očku sledoval StringData a další firmy, které podobně jako ta naše vznikaly takzvaně od nuly a úspěšně se prosazovaly na trhu. StringData díky tomu už trochu znám a znal jsem před svým nástupem i několik lidí v týmu.


Už v rámci výběrového řízení na mě udělalo dobrý dojem, že si firma uvědomuje význam obchodního oddělení. On to obvykle řekne každý, ale já si myslím, že obchodování je skutečně dovednost a profesionální věc. Ve StringData samostatné obchodní oddělení teprve vzniká a mým úkolem je jej ve firmě vybudovat. Společná očekávání jsou velká.


Čím jsme si získali tvoji důvěru? 

Jednak je to osoba Roberta Šamánka jako vlastníka a leadera firmy. Myslím si, že firmy tohoto typu a velikosti potřebují svého leadera, aby lidé ve firmě i klienti přijali jeho vizi a věděli, kam firma směřuje. To je vidět i zvenku a byl to první kamínek do mozaiky, která mě přesvědčila. Druhou věcí bylo to, že Robert poměrně přesně věděl, co od nové role obchodního ředitele očekává. Hodně to pomáhá úspěšné spolupráci. Třetí věcí jsou lidé tady ve firmě, a také produkty, služby a renomé na trhu. Lidé okolo mě říkali, že StringData jsou dobrá firma, která dotahuje projekty, dodává je v pořádku, je flexibilní a nemá korporátní, tj. „zbytečné a byrokratické“, procesy. To byly dobré signály pro budoucí spolupráci.

„Osobně věřím v sílu inovací a jsem raději o krok před konkurencí.“

Jak teď vypadá a funguje obchodní oddělení? 

V minulosti byl obchod přirozeně věcí Roberta a lidí, kteří pracovali na projektech. Loni v rámci profesionalizace obchodu začal vznikat obchodní tým. Jsou tu obchodníci, kteří se mezi sebou liší a mají obrovský potenciál. Mým úkolem je tým řídit a vytvářet obchodní prostředí vedoucí k dalšímu růstu firmy.


StringData mají jednu dobrou vlastnost, a to že neztrácí svoje klienty. Firmy od StringData neodchází, ale naopak se spolupráce rozšiřuje. Na tom můžeme dobře stavět. Vedle toho se firma neustále produktově rozvíjí a inovuje. Tím vzniká příležitost pro hledání nových klientů a získávání dalších trhů.


Jak poznáš potenciál týmu?

Každý člen obchodního týmu je jiný. To je přirozená věc. Všichni mají obchodní potenciál, své postupy a skvěle rozumí produktům StringData. Rád bych jednotlivé obchodníky zacílil a umožnil jim zaměřit se na to, co jim jde nejlépe. Někdo rád nachází nové příležitosti a jiný se zas věnuje spokojenosti stávajících klientů. Když je člověk výborný v jedné oblasti, tak je lepší ho v této sféře rozvíjet, a ne ho tlačit někam, kde nedokáže fungovat. Chci najít správnou roli pro každého člověka v obchodním oddělení.

„Obchodní tým, který přicházím rozvíjet, je plný potenciálu. Bude to úspěch.“ 

Na co se těšíš v nejbližší době?

Těším se až se setkám se stávajícími a potenciálními zákazníky. Těším se i proto, že produkty StringData jsou zajímavé a moderní. Právě dnes, když je pandemie COVID-19 na ústupu, jsou naše produkty o to víc aktuální pro firmy, které řeší digitalizaci a optimalizaci svých činností. A na ty se zaměříme.


Co ti v minulosti udělalo největší radost a z čeho budeš případně čerpat? 

Když jsem po škole zakládal firmu, tak jsem měl dobrý pocit z toho, že se nám to povedlo. Od majoritního vlastníka jsme si vzali půjčku a neustále jsme museli myslet na profitabilitu. Lidé pro firmu pracovali rádi a měli dobré pracovní podmínky. Dařil se i další rozvoj, který vedl k úspěšnému prodeji firmy. Myslím si, že jsem kreativní člověk. Proto jsem se vždy snažil být u produktových inovací, z nichž některé fungují dodnes. V minulosti jsem se odborně  pohyboval v oblastech úvěrových řešení, credit scoringu a digitalizace ve finančních institucích. To jsou témata, která i zde ve StringData rezonují. Mohu tak své znalosti využít pro náš úspěch.


Považuješ probíhající pandemii za krizi nebo příležitost?

StringData pandemie neparalyzovala jako jiné firmy a firma pokračuje v realizaci svých strategických plánů. Naopak hledá způsoby, jak klientům pomoci po změně priorit. To se mi na StringData líbí a prokazuje to, že je to dobrá volba nejen pro mě, ale i pro naše stávající a budoucí klienty.

This website uses cookies to provide services, personalize ads and analyze traffic. By using this website you agree to this.