Daňovka usnadňuje práci mzdovým outsourcingovým společnostem

Společnost Contract Administration je na českém trhu již od roku 1996 a svým klientům nabízí profesionální služby v oblasti zpracování mezd a personální administrativy.


Za více než 25 let svého působení získali cenné zkušenosti a znalosti týkající se pracovního práva, sociálního pojištění a daňového zákona. Četné legislativní změny jsou provázeny také digitalizací v oblasti mzdové agendy, kterou společnost Contract Administration rovněž aktivně podporuje a v řadě společností se spolupodílí na správě agendy daňového prohlášení poplatníka prostřednictvím digitální aplikace Daňovka.


Sešli jsme se s paní Ivanou Brancuzkou, ředitelkou Contract Administration pro český trh, a zeptali jsme se na několik otázek ohledně digitalizace a automatizace mzdové agendy.


Spolupracujete s klienty, kteří agendu spojenou s daňovým prohlášením zpracovávají manuálně i s těmi, kteří již tuto oblast digitalizovali. Jaké jsou Vaše zkušenosti?

Většina firem stále řeší vyplňování tzv. růžového formuláře Prohlášení poplatníka klasicky manuálně a často je to pro ně nárazově opravdu velká zátěž, ať už administrativní, personální nebo časová. Nicméně čím dál častěji se setkáváme s tím, že firmy tuhle rutinní práci chtějí digitalizovat. Takovým příkladem je třeba společnost Kiwi.com, pro kterou zajišťujeme mzdovou agendu. Právě v Kiwi.com mají Daňovku, která šetří spoustu času nejen jim, ale i nám.

 

Jak reálně probíhá spolupráce mezi firmou a mzdovou outsourcingovou společností při manuálním zpracování a s digitální aplikací?

V Daňovce je vyplnění prohlášení maximálně jednoduché prostřednictvím přehledného a pochopitelného vícekrokového formuláře, včetně možnosti přikládat nutná potvrzení a vytvářet dodatečné verze prohlášení v rámci roku (např. při narození dítěte). Velký přínos vidím i v tom, že zodpovědnost za daňové prohlášení se s Daňovkou přesouvá ze zaměstnavatele na zaměstnance.

Klasicky se daňová prohlášení vyplňují ručně ve firmě, mnoho času zabere kontrola samotného prohlášení a všech dodatečných dokumentů, k nám do mzdové outsourcingové společnosti se pak posílají poštou, popřípadě si je osobně vyzvedneme a zkontrolujeme my.


Jaký je podle Vás hlavní důvod přechodu na elektronické řešení daňových prohlášení?

Jako hlavní motivaci vnímám velkou časovou úsporu a eliminaci chybovosti při vyplnění formuláře, jednoduchou logistiku a archivaci dokumentů přímo v aplikaci v digitální podobě. Nic se nikami nepřeposílá a všechny dokumenty jsou kdykoliv k dispozici.

 

Nabízí digitalizace menší rizika v oblasti ochrany dat?

Určitě, díky digitalizaci je snazší ověřit totožnost uživatele a lépe jeho data ochránit. Žádné dokumenty se nepřeposílají z místa na místo a nedochází k jejich ztrátě. Zaměstnanec jednoduše dokumenty naskenuje přímo do aplikace.

 

This website uses cookies to provide services, personalize ads and analyze traffic. By using this website you agree to this.