Robotická procesní automatizace
Detail řešení RPA
Zpět

Robotizace zpracování žádostí o odklad splátek

ČMZRB spojila síly s roboty!

 Akutní situace si žádá akutní řešení. V reakci na obrovský zájem o první vlnu podpory podnikatelů došlo k rozhodnutí zapojit do zpracování druhé vlny záručního programu COVID II primárně robotickou sílu. Roboti pomáhají pracovníkům ČMZRB zrychlit odbavení nově došlých žádostí.

Jaký problém jsme řešili?

Pracovníci Českomoravské záruční a rozvojové banky byli při zpracování žádostí o odklad splátek úvěrových produktů značně přetíženi počtem příchozích žádostí. Nadměrná zátěž vedla k dramatickému zvýšení požadavků na kapacity pro zpracování žádostí a ke zvýšenému riziku chybovosti ve zpracování.

Jaké řešení jsme zvolili?

Robotická procesní automatizace (RPA) je vhodné a efektivní řešení
pro automatizaci a digitalizaci.


Robot zpracovává přijaté žádosti dle přesně definovaných pravidel a postupů, stejně jako zaměstnanci.


 

  • Posoudí automaticky příchozí žádosti, jejich související náležitosti a přílohy, včetně obsahu
  • V případě neúplné žádosti zašle klientovi notifikaci s žádostí o konkrétní doplnění
  • Při splnění podmínek žádosti propustí dokumentaci k dalšímu zpracování a zasílá klientovi jednací číslo
  • Vyhodnotí kritéria posouzení žádosti dle definovaných požadavků (vyhledá číslo účtu, portfolio produktů klienta, platební historii)
  • V případě vyhovění žádosti o odklad registruje do interních systémů schválení odkladu splátky a zasílá klientovi potvrzení o schválení žádosti 

Jak projekt dopadl?

Díky robotizaci bylo možné zpracovat celkem 6 000 žádostí během jednoho dne. Zpracovat takovou dávku žádostí (za stejný čas) by vyžadovalo nasazení 75 pracovníků. 6 robotických stanic. 

Kdo se na projektu podílel?

Na projektu pro ČMZRB pracoval interní tým StringData složený z řešitelů s expertními znalostmi z obchodu, procesního modelování a informačních systémů. 


Ve StringData máme specializované oddělení Automation team složené z developerů s 13 lety praxe, kteří za sebou mají už stovky projektů. 

Kolik času projekt zabral?

Celý projekt nám zabral pouze 6 dní!


V pátek 27. 3. 2020 přišel požadavek od klienta s vysokou prioritou.

 

Agilní přístup nám umožnil zahájit vývojové práce i s absencí detailního zadání od klienta. Díky vysokému nasazení na obou stranách jsme dokázali projekt realizovat během několika dní.
 

Již ve čtvrtek 2. 4. 2020 jsme spustili roboty live.

PŘÍNOSY ŘEŠENÍ

6dní

Doba implementace

28x

Rychlejší proces

0%

Chybovost zpracování

19mld Kč

Objem zpracovaných žádostí

Reference klienta

Ing. Jiří Jirásek

Předseda představenstva

Během 6 dnů jsme dokázali plně nahradit manuální zpracování příjmu žádostí o podporu podnikatelů postižených koronavirem a vyhovět tak nařízením vlády. Bylo to možné díky agilnímu přístupu společnosti StringData.

Pandemie a vládní nařízení omezili provoz mnoha firem. Zájem o podporu z první vlny úvěrového programu ČMZRB byl obrovský. Proto jsme StringData požádali o pomoc, resp. o zapojení robotické síly do zpracování druhé vlny záručního programu COVID II. Očekávali jsme především zrychlení odbavení nových žádostí. Agilní přístup umožnil zahájení vývojových prací i přes absenci detailního zadání. Vysoké nasazení na obou stranách značně urychlilo realizaci projektu a využití nástroje UltimateRPA přineslo prakticky okamžitou návratnost investice