Kristýna Juřenová je ve StringData bezmála rok na pozici Marketing Business Partner. Už je to nějaký čas od chvíle, když jsme se viděli při výběrovém řízení. Setkali jsme se nyní znovu, porovnali očekávání s realitou a nezapomněl jsem se zeptat ani na plány do budoucna.
Marketing považuji za širokou oblast a myslím si, že by marketing měl vycházet z hodnot firmy a zároveň pomáhat obchodnímu oddělení plnit obchodní cíle. Především by měl být v souladu s firemní kulturou a vizí a misí společnosti. Marketing by měl vždy zohledňovat charakter společnosti, tj. jestli je to velká společnost nebo rodinná firma.
Když se ohlédnu za zkušeností ze své rodinné firmy, tak tam jsme marketing postavili zcela na tom, že jsme jedna velká rodina. Po odchodu jsem hledala firmu, ve které to bude fungovat podobně. Chtěla jsem mít možnost vidět majitele, který je nositelem vizí, komunikovat s ním a řešit věci napřímo.
Marketing ve StringData je specifický širokým rozsahem aktivit, které je potřeba zvládnout v jednom člověku – tohle mi ale vyhovuje. Mám ráda pestrost a kdybych měla dělat jenom jednu věc pořád dokola, brzy mě to přestane bavit. Ve StringData můžu řídit a realizovat aktivity napříč marketingovým spektrem – ať už jsou to produktové materiály a prezentace nebo vytváření vizuálu a textového obsahu nebo promo videí. Markeťák ve StringData musí být samostatný a umět i neurčité zadání převést do konkrétní podoby.
Měla jsem štěstí, že základní kámen už byl položen. Přišla jsem do firmy ve chvíli, kdy byl vytvořený pěkný web, který korespondoval s tím, co StringData nabízejí. Byla vytvořena firemní vizuální identita, vize a mise společnosti, vystavěny základy sociálních sítí.
Velkou výzvou je pro nás aktuálně nový web, na kterém pracujeme. Chtěli bychom taky dopilovat firemní vizuální identitu, abychom sjednotili všechny firemní materiály.
„Aktuálně hledáme seniorního kolegu, který bude schopen řídit a realizovat kompletní portfolio marketingových aktivit.“
Aktivně vytváříme promo videa. Vizuální content se v covidové době vytváří těžko, ale bojujeme. Máme za sebou produktová promo video na RPA a DocumentAnts a chystáme video na Daňovku. To, co děláme, se snažíme komunikovat i dovnitř do firmy. Edukujeme zaměstnance, jak využívat veškerý potenciál LinkedInu a sociálních sítí obecně. Mám velké štěstí, že ve StringData jsou kolegové marketingu nakloněni a pomáhají mi, jak můžou. Hodně oceňuji pomoc obchodního oddělení, které je aktivní a považuje marketing za prioritu.
Ano, je to tak, náš jednočlenný tým se rozroste do dvoučlenného. Zpočátku jsme plánovali hledat markeťáka na poloviční úvazek, ale vzhledem k objemu práce, která nás čeká, nakonec hledáme na full time. Aktuálně tedy hledáme někoho opravdu seniorního, kdo bude schopný řídit a realizovat kompletní portfolio marketingových aktivit. Někoho, kdo už pracoval s vizuálním a textovým obsahem a leccos je schopen sám napsat nebo upravit vizuál ve PS nebo třeba ve Figmě. Taky by měl mít zkušenost se správou LI a FB kampaní. Musí být určitě zkušený, samostatný, proaktivní a kreativní.
Já bych byla ráda, aby lidé ve firmě vnímali, že je marketing nedílnou součástí firmy, její DNA. Marketing by neměl překážet, ale lehce ve firmě plynout a pomáhat napříč odděleními. A to se už daří, z toho mám opravdu radost.
No a pokud se nám podaří vytvořit jednoduchý a funkční moderní web a dotáhnout vizuální styl k dokonalosti, bude mi ctí a potěšením.
Baví mě, když je to v syrové fázi. Podívám se na to a řeknu: „Paráda, tady by se dalo vymyslet tohle a udělat tamto!“
„Hodně mě naplňuje, když vidím výsledek.“
Nejvíc se mi líbí, že v marketingu už jen během jednoho roku člověk dokáže udělat obrovský progres. Je to tvůrčí práce, ale člověk běžně používá i analytické myšlení. Důležitá je také empatie a zkušenost s prací s lidmi. V marketingu je třeba si spoustu věcí vykomunikovat i uvnitř firmy. V práci potřebuju mít volnou ruku a cením si důvěry svých nadřízených.
Hodně mě naplňuje, když vidím výsledek.